18 Mart 2012

Pirinçli Enginar


Yaşasın Enginar Çıktı, Hem de İzmir'in...

Enginar çok sağlıklı, çok lezzetli, harika birşey... Bizim evde çok seviliyor, kışın balkabağı aldığımız pazarcımızdan bundan sonra enginar alacağız demektir. Bu hafta açılışı pirinçli enginarla yaptık, süperdii, denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum..

Zeytinyağlı-Pirinçli Enginar

Malzemeler;

-5 adet enginar
-2/3 çay bardağı pirinç
-1 demet taze soğan
-1 adet taze sarımsak
-2 adet kesme şeker
-Tuz, zeytinyağ
-1,5 adet limon
-1/2 demet dereotu




Yapılışı;

-Enginarları dörde bölüp iyice limonlayalım
-Soğanları ve sarımsağı temizleyip doğrayalım
-Zeytinyağda soğan ve sarımsağı 1-2 dakika çevirelim
-Üzerine enginarları ekleyip bir limonu üzerlerine sıkalım
-Pirinci serpeleyelim, şeker ve tuzunu ekleyelim
-1/2 bardak su ekleyelim ve pirincler pişene kadar kısık ateşte pişirelim
-Enginarların çok yumuşamasına gerek yok, pirinçler piştimi tamamdır
-Ocaktan indirmeden 5 dak kadar önce dereotunu doğrayalım
-Altını kapatıp soğuyana kadar tencerede tutalım, soğuyunca servis tabağına alıp servis edelim.


4 yorum:

  1. Kübracım enginarı bizim evde benden başka kimse yemek. Ama çok severim.Kendim için 2 tane dahi olsa alırım. Yemek nefis görünüyor. Ellerine sağlı bir tanem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum teşekkür ederim, beğendiğine sevindim, denemeni tavsiye ederim, sevgiler..

      Sil
  2. Kübra'cığım, ara ara da olsa bu kadar uzun süreli molalar verince izlediklerim izlemediklerim, linklerim hepsi birbirine girdi. Toparlamaya çalışıyorum. Yorumunu görünce ne çok sevindim. Biz eski bloggerlardanız :). O dönemleri özlüyorum.

    Enginar'a gelince, ben bayılırım. Eşim faydalı bir sebze yemiş olmak için yiyor, kızım da henüz ne olduğunu bilmeden, her yaptığımda bazen 1 bazen yarım çanak yiyor. Bu da beni mest ediyor.

    Ben iki şekilde yapıyorum. Birisi bildiğimiz garnitürlü olan. Garnitürlerini dahi kendim hazırlarım. Mümkün olduğunca konserveden kaçıyoruz. İkincisi de yeşil soğanlı, seninki gibi yemek formunda olan. Ben enginarları daha ufak doğruyorum.

    Burada taze enginara rastaldım ama çok küçüklerdi, ayıkladığıma değmez hem de yurtdışından geldijlerinden market depolarında veya gelirken yolda epey bir zaman geçiriyorlar. Bu da sebzeyi-meyveyi mahvediyor. Bu yüzden burada bulabildiğim Suriye'den gelen cam kavanozda satılan enginar çanaklarından alıyorum. Oldukça lezzetliler.

    Seni, Denizi ve Defneyi sevgiyle kucaklarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defnecim çok sevindim uğradığın için, inşallah bundan sonra sık ziyaretlerimiz olur, sevgiler...

      Sil

Ispanak Borani