1 Ocak 2017

Çikolatalı Kolay Pasta


Çikolata sevenler için ideal bir tarif, kokusu ile önce sizi davet ediyor, çatalı batırdığınızda yumuşacık dokusu ile merak uyandırıyor, ilk lokmada kreması ve süper keki ile daha da kimse sizi durduramıyor, nasıl anlattım ama şimdi denemeyinde görelim :))

Tarif için "Damy'skitchen.com'a" teşekkürler



Çikolatalı Kolay Pasta

Malzemeler;

Kek için;

-1 büyük yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 su bardağı un
-1/2 su bardağı kakao
-3/4 tatlı kaşığı kabartma tozu
-3/4 tatlı kaşığı karbonat
-1 çimdik tuz
-1/2 su bardağı süt
-1/4 su bardağı sıvıyağ
-1 pk vanilya
-1/2 su bardağı sıcak su (ben içine 1 çay kaşığı nescafe ekledim)

Kreması için;

-1 su bardağı küçük parçalanmış sütlü çikolata
-1/2 su bardağı krema
-2 tatlı kaşığı limon suyu


Yapılışı;
Kek için
- 22 cm lik yuvarlak  kalıbı( ben kelepçeli kalıp kullandım) veya küçük kare borcamı iyice yağlayın, altına kalıba göre yağlı kağıt kesip yerleştirin
-Fırını 160 derecede ısıtın
-Bir kapta kuru malzemeleri iyice karıştırın
-Diğer tarafta sıcak su hariç sıvı malzemeleri karıştırın
-Kuru malzemeleri sürekli karıştırarak sıvı malzemeleri ekleyelim ve sadece karışana kadar karıştırın fazla karıştırmayın
-Daha sonra sıcak suyu ekleyin ve çırpmaya devam edin, cıvık bir karışım olacak
-Kalıba boşaltın ve 35-40 dakika pişirin


Kreması için;

-Kek soğurken kremayı hazırlayın
-Çikolatayı benmari usulu eritin, yani ısıya dayanıklı bir kaseye koyun ve su buharında karıştırarak eritin, kase sıcak suya değmesin sadece buhara temas etmeli
-Kremayı limon suyu ile çırpın, kesilip katılaşırsa panik yok :))
-Eriyen çikolatayı kremaya karıştırın, pürüssüz olana kadar karıştırmaya devam
-Kekin üzerine ılık kremayı yayalım ve istediğimiz gibi süsleyelim
Afiyetle...

1 yorum:

  1. Merhaba.Tatlı seven birisi olarak yazıyorum harika tatlı tarifleriniz var hepsi bir birinde güzel ve farklı lezzetler.Emeğinize ellerinize sağlık.Tariflerinizi deniyorum

    YanıtlaSil

Ispanak Borani