8 Ocak 2017

Peynirli Poğaça


Bu kış gününde sıcacık kıyır kıyır poğaçalar, hemencik de bayatlamıyor, benimkiler esmer esmer oldular, siyez unu kullandım, bulursanız özellikle denemenizi tavsiye ederim, farklı bir lezzet kattı poğaçalarıma. Dışarıda kar yağıyor, dilerim bu kar gibi ülkem de tertemiz ve huzur dolu olsun, hep beraber istersek olur, inanıyorum...


 Peynirli Poğaça

Malzemeler;

-2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
-1/2 bardak sıvıyağ
-1/2 bardak yoğurt
-150 gr oda sıcaklığında tereyağ veya margarin
-1,5 pk. kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı tuz
-4 bardak kadar un (ben siyez unu kullandım)
-2 yemek kaşığı sirke
İçi için;
-1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
-1/2 su bardağı kaşar rendesi (veya sizin istediğiniz iç malzeme olabilir)

 Yapılışı;

-İç malzemeler hariç diğer malzemeleri bir kap içinde yoğurun, ben unu 3-4 seferde ekliyorum hamura yedire yedire , unu 4 bardak ekledim ama hamur elinize yapışmıyorsa fazla un eklemenize gerek de yok
- Hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar kopartıp ufak daireler şeklinde elinizle açın ve araya malzeme koyup kapatın
-Üzerlerine yumurta sarısı sürün, haşhaş, susam veya çörekotu serpip süsleyin
-180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin, yaklaşık 25-30 dak. kadar, altın sarısı oldumu yeterli
-Ilınınca servis edebilirsiniz, ertesi gün bile taptaze oluyorlar
Afiyetle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani