4 Haziran 2017

Sakızlı Muhallebili Güllaç


 Ramazan ve güllaç ayrılmaz ikili, hem şık, hem hafif, hem kolay, hem de çok lezzetli bir tatlı, bu sefer hem sakızlı muhallebili ve kalan 4 yaprakla çikolatalı muhallebili güllaç yaptım, denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, hayırlı ramazanlar...

 Sakızlı Muhallebili Güllaç

Malzemeler;

-8 yaprak güllaç
-8 bardak süt
-2 bardak şeker

Muhallebi için;

-1 litre süt
-2 yemek kaşığı un
-2 yemek kaşığı nişasta
-1,5 çay bardağı şeker
-3-4 parça damla sakızı

Çikolatalı yapmak isterseniz sadece süte 2-3 yemek kaşığı kakao ve  50-100 gr kadar bitter çikolata ekleyebilirsiniz, tabii ki oranlar yaprak sayısına göre değişir, ben 4 yaprak için 3,5- 4 bardak süt, 2 yk kakao ve 50 gr bitter çikolata kullandım, arasına da kalan muhallebiyi yaydım.


Yapılışı;

-Öncelikle muhallebiyi pişirelim, mikserle 2-3 dak. çırpalım ve ara ara karıştırarak soğutalım
-Sütü ve şekeri kaynatmadan ısıtalım
-Önce dört yaprak güllacı bu sütle ıslatarak servis kabına yerleştirelim
-Araya muhallebiyi yayalım
-Kalan dört yaprağıda aynı şekilde ıslatarak muhallebinin üzerine yayalım ve kalan sütü üzerine dökelim
-Soğuduktan sonra üzerini strech film ile kapatıp bir gece dolapta bekletelim
-Servis yapmadan üzerini istediğimiz gibi süsleyelim. Afiyetle. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ispanak Borani