20 Mart 2007


Bayılırım Kadınbudu Köfteye,

Kadınbudu köfteyi çok severim ama bu zamana kadar bir kere yapmıştım, nedense hep gözümde büyütürüm sanki çok zormuş gibi, geçen akşam bir anda aklıma geldi, son sürat nasıl yapmaya başladım anlatamam. Yanına patates püresi iyi giderdi ama zaman olmadığı için yapamadım, Deniz çok beğendi, küçük cadı ağzına sürmedi, ama eminim ki bundan sonra bizim evde çok pişecek bu köfte, tarifini yazayım da yapmayanlar bir denesin...

Kadınbudu Köfte

Malzemeler:

-1/2 kg kıyma
-1 çay bardağı pirinç
-1/2 demet maydanoz
-3 yumurta
-1 bardak un
-Karabiber, tuz, yağ

Yapılışı:

-Pirinci bir bardak su ile yumuşayana kadar haşlayalım, lapa gibide olmasın
-Kıymayı ikiye bölelim ve yarısını kavuralım
-Kavrulmuş kıyma, haşlanmış pirinç, çiğ kıyma ve 1 yumurtayı iyice yoğuralım
-Doğranmış maydanoz ve baharatları ekleyelim
-Büyük oval köfteler hazırlayalım
-Kalan yumurtaları çırpalım, köfteleri önce una sonra yumurtalara bulayıp kızgın yağda kızartalım. Afiyetle,,

8 yorum:

  1. Kübracım merhaba, ellerine sağlık. Kadınbudu köfte nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Sevgili Pembeli
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kübracığım, kadın budu köfte hep yapmak isteyip ertelediklerimdendir. Bu görüntüden sonra daha ne kadar dayanabiıirim bilemiyorum. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Defne bende erteleye erteleye çok şükür yapabildim, ama devamı gelecek,tşk. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kim sevmezmiş kadınbudu köfteyi , beri gelsin.Harika bir ikilidir ; pirinçle kıyma , birde onlara yumurta eklenir , muhteşem.
    Ellerine sağlık...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Aynen katılıyorum Ayça, çok güzel anlatmışsın kadınbudu köfteyi, ziyaretine tşk.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Köfte nefis görünüyor, ellerine sağlık Kübra, sevgiler iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Kübra, evde yapmayı denemedim. Ama öyle güzel anlatmışsın ki denemek lazım muttlaka :))

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Ispanak Borani